ΑΣΒΕΣΤΟΠΟΙΟΣ ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΩΜΟΥ: Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ασβεστοποιός τενοντοπάθεια του ώμου

Η ασβεστοποιός τενοντοπάθεια του ώμου, μια επώδυνη πάθηση που επηρεάζει την άρθρωση του ώμου, περιλαμβάνει το σχηματισμό εναποθέσεων ασβεστίου μέσα στους τένοντες του στροφικού πετάλου, προκαλώντας εκφυλισμό και πόνο. Η πάθηση αυτή μπορεί να περιορίσει σημαντικά την κινητικότητα και να προκαλέσει δυσφορία και πολλά άλλα συμπτώματα στους πάσχοντες. Η ασβεστοποιός τενοντοπάθεια του ώμου προσβάλλει ένα ευρύ φάσμα ατόμων, ιδίως τα άτομα ηλικίας 30 έως 50 ετών.

Ασβεστοποιός τενοντοπάθεια του ώμου: αιτίες και συμπτώματα

Η ακριβής αιτία αυτών των εναποθέσεων ασβεστίου στην άρθρωση του ώμου παραμένει αβέβαιη. Ωστόσο, ορισμένοι παράγοντες όπως η ηλικία, οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις του ώμου, η κακή αιμάτωση των τενόντων και οι μεταβολικές διαταραχές μπορεί να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Τα συμπτώματα συχνά περιλαμβάνουν:

• επίμονο πόνο στον ώμο,
  • περιορισμένο εύρος κίνησης και
  • δυσφορία κατά τις κινήσεις του ώμου.

Τρόποι αντιμετώπισης

Οι συμβατικές θεραπείες για την ασβεστοποιό τενοντοπάθεια του ώμου συχνά ξεκινούν συντηρητικά, περιλαμβάνοντας ανάπαυση, φαρμακευτική αγωγή και φυσικοθεραπεία. Σε επίμονες περιπτώσεις ή σε περιπτώσεις που δεν ανταποκρίνονται στις συντηρητικές θεραπείες, μπορεί να εξεταστεί το ενδεχόμενο χειρουργικής επέμβασης για την αφαίρεση των εναποθέσεων ασβεστίου.

Ο ρόλος της φυσικοθεραπείας στη θεραπεία της ασβεστοποιού τενοντοπάθειας του ώμου

Η φυσικοθεραπεία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση και θεραπεία της ασβεστοποιού τενοντοπάθειας του ώμου. Οι φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν μια σειρά τεχνικών και μέσων που αποσκοπούν στη μείωση του πόνου, στη βελτίωση της λειτουργίας του ώμου και στην αντιμετώπιση των περιορισμών της κινητικότητας. Αυτές περιλαμβάνουν:

• Manual Therapy: Μέθοδος Ackermann όπου χρησιμοποιούνται τεχνικές με τα χέρια για την ανακούφιση του πόνου, την αύξηση του εύρους κίνησης και την αποκατάσταση της κινητικότητας.
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης: Προσαρμοσμένες ασκήσεις επικεντρώνονται στην ενδυνάμωση των μυών γύρω από την άρθρωση του ώμου, προάγοντας την επούλωση του τένοντα, ενισχύοντας την σταθερότητα και αποτρέποντας τον επαναληπτικό τραυματισμό.
  • Ασκήσεις εύρους κίνησης: Ειδικές ασκήσεις βοηθούν στην ενίσχυση της ευελιξίας και στην αποκατάσταση του πλήρους εύρους κίνησης του ώμου.
  • Μυοπεριτονιακή απελευθέρωση: Ergon Technique, λειτουργική μάλαξη
  • Τεχνική της ξηρής βελόνας – dry needling
  • Kinesio taping
  • Θεραπευτική Μάλαξη
  • Εκπαίδευση εργονομίας του περιβάλλοντος
  • Φυσικά μέσα (ηλεκτροθεραπεία, laser, στοχευμένες ραδιοσυχνότητες, μαγνητικός διεγέρτης, κρουστικός υπέρηχος)
  • Θεραπεία κρουστικών κυμάτων της BTL: Χρησιμοποιώντας το μηχάνημα κρουστικών κυμάτων της BTL, οι φυσικοθεραπευτές εφαρμόζουν τη θεραπεία με κρουστικά κύματα για να διασπάσουν τις ασβεστώσεις, προωθώντας τη φυσική διαδικασία επούλωσης του σώματος. Τα κρουστικά κύματα που παράγει το μηχάνημα διεγείρουν τη ροή του αίματος, μειώνουν τον πόνο και επιταχύνουν την απορρόφηση των εναποθέσεων ασβεστίου, βοηθώντας στη διάσπασή τους. Το Radial Shockwave της BTL χρησιμοποιείται στα πλαίσια μιας μη επεμβατικής θεραπείας που παρέχει κρουστικά κύματα απευθείας στην πληγείσα περιοχή. Αυτά τα κρουστικά κύματα προάγουν την επούλωση στοχεύοντας τις ασβεστοποιήσεις, διασπώντας τες σε μικρότερα σωματίδια που το σώμα μπορεί να απορροφήσει με φυσικό τρόπο. Η θεραπεία είναι γρήγορη, αποτελεσματική και συμβάλλει στην τόνωση της αναγέννησης των ιστών, με αποτέλεσμα συχνά τη μείωση του πόνου και τη βελτίωση της λειτουργίας του ώμου.

Η ασβεστοποιός τενοντοπάθεια του ώμου μπορεί να είναι μια επώδυνη κατάσταση η οποία προκαλεί και περιορισμούς στην καθημερινότητα, αλλά με τη σωστή προσέγγιση, όπως η φυσικοθεραπεία και ειδικά η θεραπεία κρουστικών κυμάτων, οι ασθενείς μπορούν να βρουν σημαντική ανακούφιση. Η αναζήτηση επαγγελματικής καθοδήγησης και η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να διευκολύνει την ομαλότερη αποκατάσταση, επιτρέποντας στα άτομα να ανακτήσουν την ανώδυνη κίνηση και λειτουργία του ώμου.