Ο όρος back school αναφέρεται σε ένα πρόγραμμα το οποίο έχει ως στόχο να εκπαιδεύσει τον ασθενή με πόνο στη μέση στη διαχείριση τόσο του πόνου όσο και της αιτίας που τον προκαλεί. Πρόκειται ουσιαστικά για εκπαιδευτικό πρόγραμμα εργονομίας του περιβάλλοντος και προστασίας μέσω κατάλληλων προσαρμογών της σπονδυλικής στήλης μέσα από το οποίο ο ασθενής μαθαίνει να διαχειρίζεται τον πόνο αλλά και να τον προλαμβάνει με τις κατάλληλες κινήσεις.

Τι περιλαμβάνει το back school

Το πρόγραμμα back school περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων,:

• Εκπαίδευση σχετικά με την ανατομία της σπονδυλικής στήλης

• Εκμάθηση της σωστής στάσης του σώματος όταν ο ασθενής κάθεται και όταν είναι όρθιος αλλά και όταν εκτελεί καθημερινές δραστηριότητες

• Εκπαίδευση στη διαχείριση των συμπτωμάτων

• Πρόγραμμα θεραπευτικής άσκησης με έμφαση σε ασκήσεις βελτίωσης της ελαστικότητας και του νευρομυϊκού συντονισμού.

Το πρόγραμμα back school μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με:

• Yoga

• Clinical pilates

• Υδροθεραπεία

• Χορό

• Θεραπευτική ιππασία

ώστε ο ασθενής να μπορέσει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση, τη σταθερότητα, την αναπνοή, τη δύναμη και την ισορροπία του. Οι παραπάνω τεχνικές έχουν ως κύριο στόχο την πρόληψη και την αποκατάσταση παθήσεων της σπονδυλικής στήλης.

Το back school κερδίζει συνεχώς έδαφος και στην Ελλάδα (αποτελεί ήδη πολύ διαδεδομένη τακτική στο εξωτερικό) καθώς προσφέρει λύσεις στα προβλήματα που δημιουργεί στο σώμα ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Έτσι, ο ασθενής είναι σε θέση να εκπαιδευτεί στις σωστές τεχνικές διαχείρισης του πόνου και των λοιπών συμπτωμάτων και να βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητά του.