ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Ο ΠΟΝΟΣ ΣΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΟΤΑΝ ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Πολλοί είναι εκείνοι που παραπονούνται ότι νιώθουν κάποια μορφή πόνου όταν υπάρχει υγρασία στην ατμόσφαιρα αλλά και γενικότερα όταν αλλάζει ο καιρός. Παρότι επιστημονικά δεν υπάρχουν βάσιμες αποδείξεις, σύμφωνα με στοιχεία η ατμοσφαιρική πίεση παίζει κάποιο ρόλο στην εμφάνιση πόνου στα οστά και τις αρθρώσεις όπως επίσης και στον πονοκέφαλο και την αλλαγή της διάθεσης.

Αν και πολλοί θεωρούν ότι ο πόνος όταν αλλάζει ο καιρός είναι γνώρισμα μόνο των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας, καθημερινά αποδεικνύεται ότι ακόμα και νέοι άνθρωποι μπορούν να εμφανίσουν συμπτώματα. Ο πόνος μπορεί να είναι αποτέλεσμα αρθρίτιδας ή ακόμα και διαφόρων μετατραυματικών καταστάσεων, παλαιών τραυμάτων και καταγμάτων καθώς επίσης και παθήσεων της σπονδυλικής στήλης. Αυτό που ουσιαστικά ευθύνεται για τους συγκεκριμένους πόνους είναι μια ομάδα υποδοχέων οι οποίοι είναι ευαίσθητοι στην πίεση και έτσι η αλλαγή της υγρασίας στο περιβάλλον έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει και η υδροστατική πίεση στο σώμα μας με συνέπεια οι υποδοχείς αυτοί να ενεργοποιούνται και να προκαλείται ο πόνος. Οι συνήθεις περιοχές που εμφανίζουν συμπτώματα με την αλλαγή του καιρού είναι:

• Το γόνατο

• Το ισχίο

• Ο αυχένας

• Ο ώμος

• Ο καρπός

Υπάρχει όμως τρόπος να ανακουφιστεί κάποιος από τους πόνους αυτούς και πώς μπορεί να το πετύχει;

Καθώς δεν πρόκειται για συγκεκριμένη πάθηση αλλά για κάτι φυσιολογικό, η αντιμετώπιση με φυσικούς τρόπους φαίνεται να είναι η πιο ενδεδειγμένη. Όσοι υποφέρουν από πόνους όταν αλλάζει η εποχή μπορούν να απευθυνθούν σε κάποιον επαγγελματία φυσικοθεραπευτή ο οποίος θα τους βοηθήσει με διάφορους τρόπους να αντιμετωπίσουν τη δυσάρεστη κατάσταση που βιώνουν. Πιο αναλυτικά, η φυσικοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά τον ασθενή με μέσα όπως:

• Θεραπευτική άσκηση

• Ηλεκτροθεραπεία τύπου tens

• Δια χειρός θεραπεία (ergon, μάλαξη, Ackerman)

• Ελαστική περίδεση με κινησιοταινία

• Εφαρμογή θερμοθεραπείας/κρυοθεραπείας

• Τεχνική ξηρής βελόνας

Ο φυσικοθεραπευτής έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει τον ασθενή να αποκτήσει μια καλύτερη ποιότητα ζωής και να επηρεάσει το σώμα του με τέτοιο τρόπο ώστε τα συμπτώματα να μην τον ενοχλούν όταν αλλάζει ο καιρός. Απώτερος στόχος του δεν είναι απαραίτητα η καταπολέμηση του ίδιου του πόνου αλλά περισσότερο της αιτίας που τον δημιουργεί.