7+1 ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Η Φυσικοθεραπεία αποκτά ολοένα και περισσότερους φανατικούς θαυμαστές αφού οι εξαιρετικές επιδράσεις της γίνονται συνεχώς γνωστές από ασθενείς που απολαμβάνουν τα οφέλη της. Η Φυσικοθεραπεία μπορεί όχι μόνο να συμβάλλει στην αποκατάσταση του ασθενούς και την επάνοδό του στις συνήθεις δραστηριότητες αλλά μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αλλαγή της ζωής και της καθημερινότητάς του. Μοιραία όμως όσο πιο δημοφιλής γίνεται η Φυσικοθεραπεία, τόσο περισσότεροι μύθοι έρχονται στην επιφάνεια γύρω από αυτή. Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι μύθοι και πώς αποδομούνται;

1. Η Φυσικοθεραπεία χρειάζεται μόνο μετά από τραυματισμούς ή ατυχήματα.

Το σίγουρο είναι ότι μετά από τραυματισμούς ή ατυχήματα, οι ασθενείς χρειάζονται φυσικοθεραπεία αλλά όχι μόνο τότε. Η Φυσικοθεραπεία μπορεί να δώσει λύσεις, να συμβάλλει ή και να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και άλλου είδους παθήσεις και ασθένειες, όπως αναπνευστικές, νευρολογικές, μυοσκελετικές και πολλές ακόμα.

1. Η Φυσικοθεραπεία πονάει.

Η φυσικοθεραπεία σκοπό έχει να επουλώσει τα τραύματα, να βελτιώσει την κίνηση, να αντιμετωπίσει ή να μειώσει τα συμπτώματα του πόνου και όχι να τον εντείνει. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται μπορεί να φτάνουν στα όρια του πόνου αλλά δεν προκαλούν πόνο στους πάσχοντες.

1. Πρέπει να υποχωρήσει ο πόνος για να ξεκινήσουν οι θεραπείες.

Όπως προαναφέρθηκε, σκοπός της φυσικοθεραπείας είναι να μειώσει τον πόνο και να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα. Επιπλέον, ο φυσικοθεραπευτής μπορεί να δώσει συμβουλές και να εκπαιδεύσει τον ασθενή σχετικά με το πώς μπορεί να αυτοθεραπεύεται και να μην προκαλεί πόνο στον εαυτό του, με εκμάθηση τεχνικών και συμβουλές εργονομίας.

1. Οι συνεδρίες πρέπει να είναι καθημερινές.

Η κάθε πάθηση είναι διαφορετική, όπως και ο κάθε ασθενής. Γι αυτό και το πρόγραμμα με το πόσες συνεδρίες θα χρειαστούν και ποιες τεχνικές θα χρησιμοποιηθούν είναι εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε περιστατικού.

1. 10 συνεδρίες με μηχανήματα είναι αρκετές.

Όπως το πρόγραμμα των θεραπειών είναι εξατομικευμένο, έτσι είναι και οι τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν. Ο Φυσικοθεραπευτής μετά από προσεκτική αξιολόγηση θα επιλέξει ποιες τεχνικές θα εφαρμοστούν και αυτές μπορούν να περιλαμβάνουν τόσο τεχνικές με τα χέρια ή/και χρήση μηχανημάτων. Το ουσιαστικό στη Φυσικοθεραπεία είναι η ενεργός συμμετοχή του ασθενούς στη συνεδρία και όχι η στείρα χρήση μηχανημάτων και μαλάξεων.

1. Η Φυσικοθεραπεία είναι εναλλακτική.

Υπάρχουν ακόμα άτομα που θεωρούν ότι η Φυσικοθεραπεία είναι μια εναλλακτική μορφή ιατρικής και αντιμετώπισης των παθήσεων. Εντούτοις, η Φυσικοθεραπεία αποτελεί αναγνωρισμένη επιστήμη και οι Φυσικοθεραπευτές είναι επαγγελματίες της Υγείας.

1. Είναι απαραίτητη η παραπομπή από γιατρό .

Οι ασθενείς μπορούν να απευθυνθούν στους φυσικοθεραπευτές χωρίς κάποιο παραπεμπτικό από γιατρό. Σε κάθε νέο περιστατικό ο φυσικοθεραπευτής θα λάβει πλήρες ιστορικό, θα αξιολογήσει την κατάσταση της πάθησης και του ασθενούς και θα καταρτίσει το κατάλληλο πρόγραμμα θεραπειών.

+1… Η θεραπευτική άσκηση είναι απλή και μπορεί να εφαρμοστεί από τον καθένα.

Πολλοί θεωρούν ότι η θεραπευτική άσκηση είναι απλή άσκηση και μπορεί να εφαρμοστεί και από οποιονδήποτε μη επαγγελματία της Υγείας, όπως γυμναστές, νοσηλευτές, πρακτικούς, χειροπρακτικούς κ.ο.κ. Φυσικοθεραπευτικές πράξεις μπορούν να εφαρμόζουν μόνο πτυχιούχοι Φυσικοθεραπευτές που διαθέτουν τη σχετική Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος.

Η Φυσικοθεραπεία είναι μια αναγνωρισμένη επιστήμη που σκοπό έχει να βοηθήσει τους ασθενείς να ξεπεράσουν ή να μειώσουν τα συμπτώματα διαφόρων παθήσεων. Απευθυνθείτε λοιπόν σε αναγνωρισμένους επαγγελματίες του κλάδου και απολαύστε και εσείς τα οφέλη της Φυσικοθεραπείας.