«ΕΞΑΡΘΡΩΣΗ ΙΣΧΙΟΥ»: ΤΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ

Πολλοί είναι οι ασθενείς εκείνοι που αισθάνονται ή θεωρούν ότι έχουν υποστεί κάτι που σε εκείνους μοιάζει με εξάρθρωση ισχίου. Θεωρούν ότι ο πόνος και η αδυναμία κίνησης  του ισχίου τους σημαίνει ότι εκείνο έχει φύγει από τη θέση του και αναζητούν λύσεις για να το επαναφέρουν στη φυσιολογική του θέση. Την ίδια στιγμή πολλοί από αυτούς πιστεύουν ότι πλέον το ισχίο τους είναι τόσο εύθραυστο που θα μπορέσει να εξαρθρωθεί και πάλι σε ανύποπτο χρόνο. Τι ισχύει όμως από αυτά που θεωρούν κάποιοι ασθενείς και τι συμβαίνει πραγματικά;

Τι νομίζουν οι ασθενείς

Αυτό που πολλοί ασθενείς αναγνωρίζουν ως εξάρθρωση ισχίου στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι στην ουσία πόνος χαμηλά στη μέση στη μία από τις δύο πλευρές του σώματός τους. Επίσης, εάν το ισχίο είχε φύγει πραγματικά από τη θέση του, αυτό θα συνοδευόταν από έντονο πόνο και θα χρειαζόταν εισαγωγή σε νοσοκομείο. Πολλοί είναι εκείνοι που απευθύνονται στους Φυσικοθεραπευτές προκειμένου να ανατάξουν το ισχίο στην φυσιολογική του θέση, θεωρώντας πως έτσι θα βρουν τη λύση στο πρόβλημα που τους ταλαιπωρεί. Η μέθοδος αυτής της αποκαλούμενης ανάταξης είναι στην ουσία η πίεση της άρθρωσης στο σώμα ή στο χέρι του Φυσικοθεραπευτή προκειμένου αυτή να επανέλθει στη σωστή της θέση.

Τι συμβαίνει πραγματικά

Εάν επρόκειτο πραγματικά για εξάρθρωση ισχίου η αντιμετώπιση θα μπορούσε να είναι και χειρουργική και δεν θα αρκούσε η απλή ανάταξη. Επίσης, αν τα οστά επανατοποθετούνταν στη φυσιολογική τους θέση μόνο με μια πίεση κόντρα στο χέρι ή το σώμα του Φυσικοθεραπευτή, αυτό θα σήμαινε ότι το ίδιο εύκολα θα μπορούσαν να φύγουν και πάλι από τη θέση τους ακόμα και με την πιο απλή κίνηση. Εντούτοις, πολλοί είναι εκείνοι οι ασθενείς που με την ανάταξη των οστών απαλλάσσονται από τον πόνο ωστόσο φοβούνται να κάνουν και την πιο απλή κίνηση όπως το περπάτημα, θεωρώντας ότι θα υποστούν «εξάρθρωση» και πάλι. Αυτό όμως δεν ισχύει. Οι τεχνικές αυτές μπορούν να απαλλάξουν τους ασθενείς από τον πόνο,  το πρόβλημα όμως μπορεί να επιλυθεί στην ουσία του με την κατάλληλη εκπαίδευση. Τι σημαίνει κατάλληλη εκπαίδευση; Η εξήγηση στους ασθενείς ότι αυτές οι τεχνικές στην πραγματικότητα δεν επανατοποθετούν τα οστά στη σωστή τους θέση αλλά ο εγκέφαλός τους αντιλαμβάνεται την τεχνική σαν κάτι καλό και έτσι μειώνει κατακόρυφα την αίσθηση του πόνου. Μια καλή εναλλακτική για τον πόνο που νιώθουν οι ασθενείς στο σημείο και θεωρούν ότι πρόκειται για εξάρθρωση ισχίου είναι μια γκάμα προβολών όπως η ανάποδη προβολή με τη χρήση ενός step.

Τα οστά του ισχίου δεν αποκολλώνται από τη θέση τους τόσο εύκολα όσο κάποιοι ασθενείς μπορεί να θεωρούν. Αυτό που νομίζουν ως εξάρθρωση είναι στην πραγματικότητα πόνος στην περιοχή και αδυναμία κίνησης στη μια πλευρά του σώματος που μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Αυτό δεν θα πρέπει να τους αποθαρρύνει από το να κινούνται περαιτέρω λόγω του φόβου ότι μπορούν τα οστά τους να αποκολληθούν από τη θέση τους. Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι ένα διάλλειμα από τις αθλητικές τους δραστηριότητες ή τροποποίησή τους με πιο κατάλληλες ασκήσεις ώστε να αποφύγουν τον πόνο στο ισχίο.