Η νόσος του Sever, επίσης γνωστή ως αποφυσίτιδα φτέρνας, είναι μια συχνή πάθηση που προσβάλλει νεαρούς αθλητές ηλικίας 8 έως 15 ετών. Είναι ένας τραυματισμός που προέρχεται συνήθως από υπερβολική χρήση και προκαλεί πόνο στην περιοχή της φτέρνας λόγω φλεγμονής της αυξητικής πλάκας στο οστό της φτέρνας.

Τα αίτια της νόσου Sever

Η κύρια αιτία της νόσου Sever είναι η επαναλαμβανόμενη καταπόνηση του οστού της φτέρνας λόγω δραστηριοτήτων όπως το τρέξιμο, τα άλματα ή άλλες σωματικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν σημαντική επιβάρυνση στα πόδια. Αυτή η καταπόνηση μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή της αυξητικής πλάκας στο οστό της φτέρνας, οδηγώντας σε πόνο και δυσφορία. Άλλα αίτια μπορεί να περιλαμβάνουν:

• επαναλαμβανόμενη καταπόνηση της περιοχής λόγω ηλικίας. Κατά την εφηβεία, τα οστά αναπτύσσονται ταχύτερα από τους μύες και τους τένοντες, γεγονός που προκαλεί ένταση και τράβηγμα στο οστό της πτέρνας
  • πλατυποδία
  • υψηλές καμάρες
  • βραχυσμένοι γαστροκνήμιοι μύες
  • παχυσαρκία

Τα συμπτώματα της νόσου Sever

Το πιο συνηθισμένο σύμπτωμα της νόσου Sever είναι ο πόνος στη φτέρνα, ιδίως κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας, όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο. Ο πόνος μπορεί επίσης να συνοδεύεται από πρήξιμο, ευαισθησία και ερυθρότητα στην περιοχή της φτέρνας.

Η διάγνωση και η θεραπεία της νόσου Sever

Η διάγνωση της νόσου Sever περιλαμβάνει κλινική εξέταση και λήψη ιατρικού ιστορικού του ασθενούς. Μπορεί επίσης να ζητηθούν απεικονιστικές εξετάσεις, όπως ακτινογραφίες ή μαγνητική τομογραφία, για να αποκλειστούν άλλες παθήσεις που μπορεί να προκαλούν παρόμοια συμπτώματα.

H νόσος Sever είναι μια κατάσταση που υποχωρεί από μόνη της και συνήθως μέσα σε λίγους μήνες έως ένα χρόνο, μόλις κλείσει η πλάκα ανάπτυξης. Ωστόσο, η κατάλληλη θεραπεία και διαχείριση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και να αποτρέψει την επιδείνωση της κατάστασης. Η θεραπεία της νόσου Sever περιλαμβάνει συνήθως:

• ξεκούραση
  • παγοθεραπεία
  • τεχνικές διαχείρισης του πόνου
  • η χρήση μαξιλαριών ή ενθεμάτων για τη φτέρνα
  • φαρμακευτική αγωγή για τη μείωση του πόνου και της φλεγμονής.

Η συμβολή της Φυσικοθεραπείας

Η φυσικοθεραπεία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη θεραπεία της νόσου Sever. Στόχος της είναι η αντιμετώπιση του πόνου, η αποκατάσταση της φυσιολογικής λειτουργίας και η πρόληψη της επανεμφάνισης της πάθησης.

Οι φυσικοθεραπευτικές παρεμβάσεις για τη νόσο Sever περιλαμβάνουν συνήθως:

Η χρήση του Υπέρ Επαγωγικού Συστήματος (SIS) μπορεί επίσης να είναι ευεργετική στη θεραπεία της νόσου Sever. Αυτή η προηγμένη θεραπευτική επιλογή χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικό πεδίο υψηλής έντασης για την προώθηση των μυϊκών συσπάσεων και τη βελτίωση της ροής του αίματος στην πληγείσα περιοχή. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου, της φλεγμονής και της μυϊκής έντασης, ενώ παράλληλα προωθεί την επούλωση και βελτιώνει τη λειτουργία.

Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της νόσου Sever μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ενδεχόμενων επιπλοκών και στη μείωση του κινδύνου υποτροπής. Ο  φυσικοθεραπευτής σε συνεννόηση με τους ασθενείς και τις οικογένειές τους αναπτύσσει ένα εξατομικευμένο πλάνο θεραπείας που να ανταποκρίνεται στις δικές τους ανάγκες και στόχους, εξασφαλίζοντας παράλληλα τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.