O texting thumb, που έχει κοινά χαρακτηριστικά με την τενοντοελυτρίτιδα De Quervain, είναι μια κοινή πάθηση που εμφανίζεται λόγω επαναλαμβανόμενων κινήσεων του αντίχειρα. Η υπερβολική χρήση των μυών του αντίχειρα μπορεί να οδηγήσει σε τενοντοπάθεια, προκαλώντας πόνο, μυϊκό σπασμό και δυσφορία στην περιοχή του αντίχειρα και του καρπού. Η πάθηση αυτή είναι κοινή στα άτομα που χρησιμοποιούν συχνά τα κινητά τους τηλέφωνα για να στέλνουν μηνύματα, να πληκτρολογούν ή να περιηγούνται στο διαδίκτυο.

Τα αίτια του texting thumb

Ο texting thumb προκαλείται από επαναλαμβανόμενες κινήσεις του αντίχειρα που μπορεί να καταπονήσουν τους τένοντες που διατρέχουν τον καρπό μέχρι τη βάση του αντίχειρα. Αυτές οι κινήσεις περιλαμβάνουν την πληκτρολόγηση, την αποστολή μηνυμάτων, τα βιντεοπαιχνίδια, ακόμη και δραστηριότητες όπως το πλέξιμο και η κηπουρική. Τα άτομα που ασχολούνται με δραστηριότητες που περιλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες λεπτές κινήσεις του αντίχειρα διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης αυτής της πάθησης.

Τα συμπτώματα του texting thumb

Το πιο συνηθισμένο σύμπτωμα του texting thumb είναι ο πόνος στη βάση του αντίχειρα που μπορεί να ακτινοβολεί μέχρι τον καρπό. Ο πόνος μπορεί να είναι οξύς ή αμυδρός και μπορεί να δυσχεραίνει το πιάσιμο ή το κράτημα αντικειμένων. Το οίδημα, η ευαισθησία και η αίσθηση κλικ στον αντίχειρα είναι επίσης κοινά συμπτώματα του texting thumb.

Η διάγνωση και η θεραπεία του texting thumb

Ο texting thumb μπορεί να διαγνωστεί μέσω λήψης ιατρικού ιστορικού αλλά και κλινικής εξέτασης της άκρας χείρας, του καρπού και του αντίχειρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να απαιτείται ακτινογραφία ή μαγνητική τομογραφία για να αποκλειστούν άλλες παθήσεις όπως η αρθρίτιδα.

Η θεραπεία για το texting thumb περιλαμβάνει συνήθως:

• ξεκούραση,
  • ακινητοποίηση και
  • φαρμακευτική αγωγή.

Η χειρουργική επέμβαση μπορεί να είναι απαραίτητη σε σπάνιες περιπτώσεις όπου η συντηρητική θεραπεία αποτυγχάνει να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ο ρόλος της Φυσικοθεραπείας

Η φυσικοθεραπεία μπορεί να αποτελέσει εξαιρετική θεραπεία για τον texting thumb. Ο φυσιοθεραπευτής αναπτύσσει ένα εξατομικευμένο πλάνο θεραπείας που μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της λειτουργικότητας της άκρας χείρας και του καρπού. Επιπλέον, ο φυσιοθεραπευτής μπορεί να χρησιμοποιήσει τεχνικές, μεθόδους και μέσαόπως,

Ο texting thumb είναι μια συχνή πάθηση που μπορεί να είναι επώδυνη και εξαντλητική. Ωστόσο, με τη σωστή διάγνωση και θεραπεία, οι ασθενείς μπορούν να ανακουφιστούν από τα δυσάρεστα συμπτώματα. Η φυσικοθεραπεία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο στη θεραπεία του texting thumb, βοηθώντας τους ασθενείς να μειώσουν τον πόνο, να ανακτήσουν τη δύναμή τους και να αποτρέψουν μελλοντικούς τραυματισμούς.